dimecres, 10 d’octubre del 2012

Sortida 013 - La Foradada (21/10/2012)

Grup de Muntanya Fluvià
Excursió 01 (2012-13)

La Foradada de Cantonigròs

Vall de Sau Collsacabra (Osona)

Dia: Diumenge 21/10/2012
Lloc: La Foradada i la riera de les Gorgues
Hora de sortida des de Fluvià: 9:00h
Hora d’inici: 11:00h
Hora prevista tornada: 17:00h

Curt però espectacular recorregut que porta de Cantonigrós al Salt de la Foradada (25-30 m d’altura)
a la riera de les Gorgues, un indret d'una bellesa impressionant, sobretot si el cabal del riu és
destacable.
La riera de les Gorgues neix al Pla d’Aiats i ressegueix una densa vegetació, forma esplèndids salts,
gorgs i meandres tot alternant amb ruïnes d'antics molins fins a trobar el pantà de Sau.
El nom li ve pel gran forat que s’obre en el mur rocós, a la dreta del salt.
Al costat del gorg hi ha les ruïnes d’un antic molí que utilitzava el desnivell del riu com a forà motriu.
De retorn es pot desviar del camí per veure des de dalt el mateix salt i la bellesa del paisatge del
Cabrerés.
Per la tarda podríem fer una passejada per una petita fageda molt bonica i tranquil·la, per on hi corre
un petit rierol.

Des de darrere del camp de futbol surt un camí ample i pedregós que davalla suaument. Seguirem els
senyals del GR-151 fins que aquest gira a l'esquerra i nosaltres seguim davallant fent drecera. Una
mica més avall retrobem el GR i el seguim a la dreta.
Arribem a una cruïlla i deixem el GR que continua cap a l'Esquirol i baixem a la dreta per un sender
estret i pedregós que baixa cap a la cascada de la Foradada.
Després de deixar-nos encisar per aquest bonic indret desfem el camí però ara cal agafar forces ja
que ve la pujada!

Duració: 30 minuts de baixada i 45 minuts de pujada
Desnivell: 250 m
Dinar: tipus pícnic (cadascú es porta el seu menjar)
Mitjà de transport: cotxe particular
Suggeriments: El camí és mig pista i mig sender.

Grup de Muntanya Fluvià.                                     Excursió 01 (2012-13)

Una vegada s’arriba a la zona de la Vall de Sau Collsacabra, s'agafa la C-153 direcció Olot fins arribar
al poble de Santa Maria de Corcó - l’Esquirol, continuem la carretera i s’arriba al poble de Cantonigròs.
Cal deixar el cotxe a la zona del camp de futbol de Cantonigròs.

Opció AUTOCAR : Si hi ha prou gent ( preu aprox. 5 € per persona de 3 anys o més)

Per fer la reserva, si voleu venir amb el autocar, agrairíem que ens enviéssiu un correu electrònic a
amuntfluvia@gmail.com comunicant el més aviat possible, els noms i cognoms de les persones que
vindreu indicant la classe dels nens o nenes, també si hi ha algun nen més petit de P3, i si és possible
un número de telèfon per contactar si fes falta, per així poder organitzar millor l’autocar.
La reserva de places serà segons l'ordre d’arribada dels correu/e-mail.

Les famílies interessades en aquesta excursió, si us plau apunteu-vos enviant un correu amb l’opció
de transport a: amuntfluvia@gmail.com.

Si no podeu venir en aquesta excursió però voleu rebre informació, feu-nos arribar un correu a la
mateixa adreça i també us convidarem.
Us hi esperem a tots!
Amunt FLUVIÀ!

amuntfluvia@gmail.com

La Foradada de Cantonigròs

Vall de Sau Collsacabra (Osona)

Día: Domingo 21/10/2012Lugar: La Foradada y el arroyo de las Gorgas.Hora de salida desde Fluvià: 9:00 hHora de inicio: 11:00 hHora prevista vuelta: 17:00 h
 Corto pero espectacular recorrido que lleva de Cantonigrós al Salto de la Foradada (25-30 m de altura)en la riera de las Gorgues, un lugar de una belleza impresionante, sobre todo si el caudal del río es destacable.La riera de las Gorgues nace el Pla de Aiats y recorre una densa vegetación, forma espléndidos saltos,pozas y meandros alternando con ruinas de antiguos molinos hasta encontrar el pantano de Sau.El nombre le viene por el gran agujero que se abre en el muro rocoso, a la derecha del salto.Junto al pozo se encuentran las ruinas de un antiguo molino que utilizaba el desnivel del río como foráneo motriz.De regreso se puede desviar del camino para ver desde arriba el mismo salto y la belleza del paisaje delCabrerés.Por la tarde podríamos dar un paseo por una pequeña hayedo muy bonita y tranquila, por donde correun pequeño arroyo.
Desde detrás del campo de fútbol sale un camino ancho y pedregoso que desciende suavemente. Seguiremos los señales del GR-151 hasta que éste gira a la izquierda y nosotros seguimos descendiendo haciendo atajo. Una poco más abajo encontramos el GR y lo seguimos a la derecha.Llegamos a un cruce y dejamos el GR que continúa hacia el Esquirol y bajamos a la derecha por un senderoestrecho y pedregoso que baja hacia la cascada del Socavón.Después de dejarnos cautivar por este bonito lugar deshacemos el camino pero ahora hay que coger fuerzas ya que viene la subida!
Duración: 30 minutos de bajada y 45 minutos de subidaDesnivel: 250 mAlmuerzo: tipo picnic (cada uno se lleva su comida)Medio de transporte: coche particularSugerencias: El camino es medio pista y medio sendero.
Grup de Muntanya Fluvià. Excursión 01 (2.012-13)
Una vez se llega a la zona del Valle de Sau Collsacabra, coge la C-153 dirección Olot hasta llegaren el pueblo de Santa Maria de Corcó - L'Esquirol, continuamos la carretera y llega al pueblo de Cantonigròs.Hay que dejar el coche en la zona del campo de fútbol de Cantonigròs.
Opción AUTOCAR: Si hay suficiente gente (precio aprox. 5 € por persona de 3 años o más)
Para hacer la reserva, si desea venir con autocar, agradeceríamos que nos enviarais un correo electrónico aamuntfluvia@gmail.com comunicando lo antes posible, los nombres y apellidos de las personas quevendréis indicando la clase de los niños o niñas, también si hay algún niño más pequeño de P3, y si es posible un número de teléfono para contactar si hiciera falta, para así poder organizar mejor el autocar.La reserva de plazas será según el orden de llegada de los e / e-mail.
Las familias interesadas en esta excursión, por favor apúntate enviando un correo con la opciónde transporte a: amuntfluvia@gmail.com.
Si no puede venir en esta excursión pero desea recibir información, envíenos un correo a lamisma dirección y también os invitaremos.Os esperamos a todos!Amunt FLUVIÀ!