diumenge, 11 de novembre del 2012

Sortida 014 - Montserrat (17/11/2012)

Montserrat nov'12 sortida 012

Grup de Muntanya Fluvià
Excursió 02 (2012-13)

Des de Monestir, pel camí de Sant Miquel, fins el plà de les Taràntules i baixada per les escales dels pobres.

Dia: Dissabte 17/11/2012
Lloc: Montserrat
Hora de sortida des de Fluvià: 9:00h
Hora d’inici: 11:00h
Hora prevista tornada: 17:00h

Descripció

Camí circular amb origen i destí el pla del monestir de Montserrat, de recorregut tranquil amb alguns trams amb força pendent, però molt fàcilment transitables. Vistes increïbles de tota la vall i de l'entorn.

Itinerari

Des del Monestir de Montserrat, i passat l'edifici del funicular de la Santa Cova i Sant Joan, comencem a caminar pel camí que va fins l'ermita de Sant Miquel. El camí comença suau i va guanyant pendent a mesura que caminem, però la traçada es força regular. De fet, fins l'ermita, tot ell està cimentat.

Una mica abans d'arribar a l'ermita de Sant Miquel, en un revolt, hi trobem l'indicació del trencall que va fins la creu de Sant Miquel. Haurem trigat uns 20 minuts en arribar fins aquí des que començarem. Es tracta d'un mirador espectacular, visita que no podem obviar. Tant sols es troba a 5 minuts del desviament. Un cop haguem tornat al camí, continuem fins l'ermita de Sant Miquel. No caldrà aturar-nos, doncs a la creu de Sant Miquel ho haurem fet i ja haurem pogut descansar. Continuem doncs cap el pla de les Taràntules. Tardarem aproximadament uns 40 minuts en assolir aquest següent punt. L'últim tram del camí per arribar-hi es fa una mica feixuc, però l'entorn ens ajudarà a no estar gaire pels patiments de la pujadeta i ens esperonarà.

Arribats al pla de les Taràntules (haurem trigat, aproximadament, 1 hora i 30 minuts des del començament de l'excursió), podrem asseure'ns per dinar i deixar que la canalla jugui una estona o be descansi.

Arrencada. Aquí us proposem dues opcions. La primera és reprendre la marxa pel camí de Sant Jeroni per abordar el camí que ens portarà a les escales dels pobres, que haurem de baixar per assolir de bell nou el pla del Monestir. La baixada fins a l'inici de les escales, es dur a terme per un sender que fa patxoca i que travessa un bosc encisador majoritariament de roures i alzines. Un cop arribats a les escales, haurem de tenir present que els esglaons (molts a baixar) són irregulars i, per tant, vigilarem el pas dels més petits. No s'ha de tenir por, només cura. La baixada per les escales, si més no, és força divertida. L’entorn, ben bonic. El recorregut el farem en un temps aproximat de 1 hora i 30 minuts.

La segona opció que us proposem per baixar del pla de les Taràntules fins el pla del Monestir, és fer-ho mitjançant el funicular de Sant Joan. Són 10 minuts de baixada. Si les persones que triïn aquesta opció formen un grup suficient (20 persones), es podran beneficiar del descompte aplicat per a grups, del contrari, el preu serà unitari i l'indicat a la taula del final d'aquest document.

Duració: 1 hora i 30 minuts des d'inici fins plà de les Taràntules + 1 hora i 30 minuts la tornada per les escales del pobres (10 minuts en funicular)
Desnivell: 250 m
Dinar: tipus pícnic (cadascú es porta el seu menjar)
Mitjà de transport: autocar o cotxe particular
Suggeriments: El camí és mig pista i mig sender.

Com arribar-hi

Des de l'escola Fluvià, per la ronda litoral fins el nus de la trinitat, continuem per la C-58. Sortim a la C-55 carretera de Manresa i arribem fins a Monistrol. Des d'allà s'enfila carretera amunt fins el monestir de Montserrat.

Alternativa: A2

Les famílies interessades en aquesta excursió, si us plau apunteu-vos enviant un correu a:  amuntfluvia@gmail.com.
Autocar:  Cost per persona aprox. 10€
Per fer la reserva, agrairíem que ens enviéssiu un correu electrònic a amuntfluvia@gmail.com comunicant el més aviat possible, els noms i cognoms de les persones que vindreu indicant la classe dels nens o nenes, també si hi ha algun nen més petit de P3, i si és possible un número de telèfon per contactar si fes falta, per així poder organitzar millor l’autocar.
La reserva de places serà segons l'ordre d’arribada dels correu electrònics.

Si esteu interessats en baixar en funicular, vingueu o no amb autocar, comenteu-nos ho perquè la reserva s’ha de fer amb antelació.

Si no podeu venir en aquesta excursió però voleu rebre informació, feu-nos arribar un correu a la mateixa adreça i també us convidarem.