diumenge, 11 de desembre del 2011

Sortida 008 - Pugem el Pessebre a La Mola (Parc Natural Sant Llorenç de Munt i de l'Obac)

Excursió Grup de Muntanya Fluvià

Benvolgudes Famílies;

Objectiu:

Us proposem una nova excursió, fer el cim de La Mola (1095 m, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de L’Obac, durada aproximada 1h 45min l’anada, i més o menys el mateix de tornada, la ruta que hem triat es el camí dels Monjos fins a la Mola, es tracta d’un camí empedrat pel que antigament pujaven els monjos benedictins i s’enfila muntanya amunt, a la primera part del camí hi ha moltes pedres, antics esglaons i roques, a la segona part del camí, ja dins la muntanya, és una pujada més lleugera voltats de pinedes i d’alzinars, la tercera part serpenteja suaument i puja fins al monestir; en arribar podrem gaudir d’unes vistes espectaculars, si el dia ens acompanya, i dinar amb bona companyia.
Alhora, aquest any ens proposem fer la pujada del pessebre (fet de fang fet pels nens/nenes), cantar quatre nadales i fer una mica de xerinola.
Estaria bé que si algú tingués/necessités 1 plaça o més de cotxe ho comentés, així es podria aprofitar. Gràcies.

Dia: Diumenge 18/12/2011
Lloc: Camí del Monjos (l’última casa urbanització Carrer de Belles Roques).
Hora de sortida des de Fluvià: 9:30h
Hora d’inici: 10:30h
Hora tornada: 16:00h (més o menys depenent del dia)
Dinar: tipus picnic al cim (cadascú es porta el seu menjar)
Nivell dificultat: Mitjana
Desnivell; 270 m
Mitjà de transport: cotxe particular
Suggeriments: Cantimplora (no es troba aigua en tota l’excursió), botes de muntanya, roba d’abric, guants, gorra o barret (caldrà estar atent a la Meteorologia).
Per qüestió de comoditat (pipis, cafès o altres ...) recordem que hi ha restaurant dalt del cim.

Com arribar-hi:
Agafar la ronda de Dalt fins el nus de la Trinitat. Després accedir a la C-58 direcció Manresa, agafar sortida 17 Terrassa – Matadepera, seguir fins arribar al poble de Matadepera, al entrar al poble seguir els cartells que indiquen Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i serra de L’Obac o bé direcció restaurant Cavall Bernat, més endavant trobareu uns cartells més petits i de color verd que ens indiquen La Mola i Camí dels Monjos, pujar fins arribar al davant de la última torre final urbanització de Matadepera Carrer de Belles Roques aparcar el cotxe i allí és el punt de sortida/ inici de l’excursió on
agafarem el Camí del Monjos.

Mapa i itinerari

* Les famílies interessades en aquesta excursió, si us plau apunteu-vos enviant un correu a: amuntfluvia@gmail.com. Agraïríem que ens comentéssiu a quin curs va/n el/s vostre fill/a o fills.

* Si no podeu venir en aquesta excursió però voleu rebre informació, feu-nos arribar un correu a amuntfluvia@gmail.com i també us convidarem.

Us hi esperem a tots!

Amunt FLUVIÀ!

Què trobem d’interessant:  CAMI DELS MONJOS

(LLEGENDA) ... trobant-se els monjos amb pocs mitjans de vida i havent-se de sostenir en un lloc tant solitari com és La Mola de la muntanya de Sant Llorenç del Munt, sol.licitaren al bisbe de Barcelona la mercè de poder cercar un altre lloc de la plana per instal.lar-s'hi i continuar la seva obra de comunitat i religió. El bisbe, devant les raons de l'abat, autoritzà el trasllat, imposant-los, no obstant això, una sola condició: Podien situar-se on volguessin, peró que davallant de La Mola i no fent gairebé cap giragonsa i sende travessar cap riu, torrent ni xaragall fins arribar a la plana podien establir la seva nova estada.

Els monjos, bons coneixedors de la rodalia i de l'orografia de la contrada de Sant Llorenç acceptaren la condició imposada i, un bon dia, emprengueren el camí cap a la plana. A les sis hores de marxa, tothora complint l'ordre de no travessar riu, torrent ni xaragall, es presentaren a Sant Cugat del Vallès. Aquí donaren per finida la ruta empresa.

Tot seguit, fundaren el monestir que ha estat tothora una de les millors joies religioses catalanes. En el transcórrer dels temps, els monjos realitzaren una nova instauració al cim de La Mola i donaren començ a la gran edificació monàstica que en l'actualitat encara es manté ferma i és part del paisatge. Des de llavors, d'aquell retorn, restaren lligats a la comunitat de pares benedictins de Sant Cugat.

ALTRES

• La Canal dels Monjos coincideix una part amb el camí dels Monjos i comença a la roca de les Onze Hores, passa per can Pobla i puja en diagonal fins acabar als hort dels monjos. Des d’aquí s’accedeix al Monestir pel camí empedrat.
  • Els Plecs del Llibre  Els plecs del llibre són un conjunt de cingleres tallades per l’avenc de la codoleda i que sobresurten de la roca. Se n’hi diu així per la forma que tenen molt semblant als plecs que fa un llibre obert.
  • Hort dels Monjos  Antigament els monjos tenien en aquest punt els seus horts per abastar-se d’alguns queviures. Actualment, ja no en queda cap però encara es poden veure les coves on s’aixoplugaven en cas de pluja.
  • La Mola i el Monestir de Sant Llorenç

Avís: Cada Pare/Mare/Tutor es responsabilitza plenament del/s seu/s nen/s, i d’ell/a mateix/a.