divendres, 11 de novembre del 2011

Sortida 007 - El Castanyer d'en Cuc (20/11/2011)

El castenyer Can Cuc.
L'arbre més gruixut
Objectiu:
V
isitar el castanyer de Can Cuc o Gros d'en Cuc, arbre monumental situat a la vall de Vallfornès, dins del Parc Natural del Montseny, de 15 metres d'alçària, 17,5 de capçada i 11,7 de volt de canó. A l'interior del seu tronc hi ha una cavitat tan gran que ha estat usada com a cabana.

Dia: 20/11/2011
Lloc: C
astanyer de Can Cuc o Gros d'en Cuc (vall de Vallfornès, dins del Parc Natural del Montseny)
Hora de sortida des de Fluvià: 9:00
Hora d’inici i arribada de l’excursió (aprox.): 10:30 contant que costa arrencar en grup (retard + viatge + inici). Arribem a les 13 hr per dinar bocata al peu del castanyer. Al voltant de les 17 hr o 17:30 hr estariem de vell nou al punt inicial.

Com arribar-hi:
Autocar:
Hi haurà autocar si podem ser 55 persones. El preu de l'autocar serà 6€ persona.
Per fer la reserva, si voleu venir amb el autocar,  agrairíem que ens  enviéssiu un correu electrònic a  amuntfluvia@gmail.com comunicant el més aviat possible, els noms i cognoms de les persones que vindreu indicant la classe dels nens o nenes, també si hi ha algun nen més petit de P3, i si és possible un número de telefon per contactar si fes falta, per així poder organitzar millor l’autocar.
La reserva de places serà segons l'ordre d’arribada dels correu/e-mail.
Atenció:
EL CORREU ELECTRÒNIC NO ÉS VINCULANT, NI SERVEIX DE RESERVA FINS QUE NO S'HAN CONFIRMAT.

també en Cotxe particular:

Ruta:Es pot arribar a Cànoves, punt de partida de l'itinerari, prenent, entre la Garriga i Llinars del Vallès, la carretera BP-5107 (km 40).
També s'hi pot accedir per la BV-5151 des de Granollers o la BV-5108 des de Cardedeu. Situats al poble de Cànoves, cal deixar la plaça de Sant Muç a l'esquerra i enfilar-se per la carretera de Vallfornès en direcció nord.
Poc després s'acaben les cases i es continua per la carretera, que remunta per la vall de la riera de Vallfornès passant pel Roc Fiter.
Abans dels 2 km es travessa la riera i s'acaba l'asfalt: la pista continua en direcció nord amb la riera a l'esquerra. Finalment, a l'alçada de la resclosa de l'embassament de Vallfornès hi ha una cadena que barra el pas. Es pot deixar el cotxe a l'aparcament que hi ha habilitat.

EXCURSIÓ:

Comarca: Vallès Oriental
Distància a recorrer: 8,44 km anar i 8,44 km tornar
Temporització recorregut:  1h 15 min anar i 1h 15 min tornar
Desnivell: 345 m.
Dificultat: M
itjana
0 km (446 m). Es passa la cadena i es pren la pista que puja en direcció NO cap a l'embassament de Vallfornès, que queda a l'esquerra (cal resseguir-lo fins a la cua).

1,81 km (532 m), 0 h 28 min. Es troba el torrent de la Baga d'en Cuc. Sense travessar-lo, es pren una pista, a la dreta, que puja fort pel costat del torrent.

3,28 km (690 m), 0 h 59 min. Es creua per segon cop el torrent. 250 m més endavant es deixa una pista que marxa a la dreta, cap al SO, i es contunua pujant.

3,74 km (748 m), 1 h 08 min. Es deixa una pista que surt a l'esquerra i travessa el torrent. Se segueix pujant. Poc més enllà la pista voreja el torrent i passa a l'altra riba.

3,98 km (777 m), 1 h 13 min. Al cap de pocs metres d'haver creuat el torrent, en una cruïlla davant d'un pi roig, es deixa una pista a la dreta i es pren el camí de l'esquerra en direcció N/NO. Poc després hi ha una bifurcació: es deixa a la dreta el trencall que puja a la Casa del Bosc i es continua a l'esquerra. El camí segueix fins a un replà, on hi ha una antiga carbonera i, pocs metres més enllà, s'arriba al castanyer de Can Cuc, diverses vegades centenari (km 4,22, 785 m, 1 h 17 min). Per tornar es desfà el camí.

Km 8,44 (446 m), 2 h 15 min. Aparcament.